pondělí 9. ledna 2017

Veronika se rozhodla zemřít

Po dlouhé době jsem opět našla knihu, která mě naprosto dostala a donutila mě o ní přemýšlet i po přečtení.
Taky milujete ten pocit, když při čtení zapomenete na okolní svět a vnímáte jen děj knihy?



Paulo Coelho a jeho Veronika... Na tuhle knížku jsem slyšela mnoho názorů. Polovina byla pozitivních a polovina negativních. Stejně jsem věděla, že si ji musím přečíst. Zaujala mě totiž už jen díky názvu a větou, kterou kniha začíná. Tohle je poprvé, kdy mě kniha upoutala tak moc díky názvu. Veronika se mi dostala pod kůži.
Dlouho mi trvalo, než se ke mně kniha dostala. Po přečtení Alchymisty jsem z Coelha měla smíšené pocity. Bála jsem se, že mě bude Veronika nudit. Nakonec jsem si po Vánocích udělala radost Veronikou a vůbec toho nelituji. Knihu jsem začala číst ráno na nový rok a skončila jsem večer. Po tak dlouhé době jsem přečetla knihu za jeden den. Už jen tohle je pro mě znamení, že jsem přečetla dobrou knihu.
Není nic, co bych této knížce vytkla. Krásná obálka, 213 stránek s krátkými kapitoly, které mám radši než ty delší, a hlavně poutavý příběh.



Děj vypráví o mladé slovinské dívce, která se jednoho dne rozhodne zemřít. K sebevraždě se rozhodla ze dvou důvodů. První důvod byl její stereotypní život. Druhý důvod byl filozofičtější. Veronika sledovala, co všechno se ve světě děje. Všechno bylo špatné a ona na té situaci nemohla nic změnit, což v ní budilo pocit naprosté zbytečnosti. Spolyká prášky a pak se najednou ocitá v psychiatrické léčebně.


Ta dívka se zelenýma očima a hnědými vlasy.
Ta dívka, co napsala do novin dopis, že se zabije kvůli tomu, aby všichni věděli, kde je Slovinsko.
Ta dívka, která nenáviděla svůj dosavadní způsob života.
Ta dívka, o níž se vědělo, že se nedožije konce týdne.
Přesně ta dívka, Veronika, se mi dostala pod kůži.


"Nic na tomto světě se neděje náhodou."

"Každý zná rozměr vlastního utrpení nebo naprosté ztráty smyslu svého života."




Je to vážně skvělý pocit po tak dlouhé době přečíst knihu, která mě bavila od začátku až do konce. Naposled jsem měla podobné pocity u Me before you. To jsem přečetla někdy v červnu 2016. Možná proto mi to dělá tak velkou radost. Upřímně, příběh pořád rozdýchávám. Často se ke knížce vracím, jen si listuju stránkami a podtrhávám si věty, které mě chytly za srdce. Je to šílené, ale myslím, že jsem přečetla nejlepší knihu za rok 2017. Veroniku budu řadit mezi mou nejoblíbenější od Coelha.

Jedním z hlavních poselství této knihy je fakt, že bychom se měli radovat z maličkostí a každý den prožít tak, jako by byl náš poslední.

Jaká je vaše oblíbená kniha od P. Coelha? Co říkáte na Veroniku?

11 komentářů:

  1. Coelho je môj obľúbený spisovateľ, má naozaj skvelé knihy! čítala som aj Veroniku, a hltala som taktiež každé slovo! najviac sa mi páčili jeho klasické "múdre" vety, ktoré nikdy v tom deji nečakám :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  2. Veroniku som nečítala, no raz po nej určite siahnem , Coelha môžem čítala som od neho 11minut, Alchymista je môja oblubena:)

    OdpovědětVymazat
  3. Videla som film a bol naozaj fajn a urcite si precitam aj knizku ale zarial sa ku mne este nedostala
    www.veraparadis.com

    OdpovědětVymazat
  4. Veronika sa rozhodla zomrieť je moja NAJ NAJ NAJ kniha :) Paula mám veľmi rada, čítala som od neho väčšinu kníh, ale toto je jednoznačne TOP :)
    World of Nicol

    OdpovědětVymazat
  5. Od Coelha jsem přečetla Alchymistu a přišlo mi to až moc prvoplánové...Veroniku jsem viděla film a ten se mi moc líbil, hlavně jsem nepočítala s takovým koncem :)
    Sim in the Bubblegum

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem teda viděla film a je jeden z těch lepších, které jsem viděla. Konečně nějaký, u kterého není jasný konec, zápletka a podobně. Navíc, je poučný :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tuto knížku si chci už také nějakou dobu přečíst, tvoje recenze mě k tomu ještě víc navnadila, tak snad si jí konečně pořídím :)

    BLOND SITE.CZ

    OdpovědětVymazat
  8. Wow, tak tahle me opravdu zaujAla a článek ve me vyvolal pocit, ze si ji proste musím přečíst! :)

    LITTLETHINGSFOREM

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to mě hrozně láká, díky tza tip!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuju za milé komentáře, holky :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý Váš komentář. Dělají mi neskutečnou radost. :)

Blogger Template by DanyČuks